• Toerisme en recreatie

Leefstijlvinder Live Event

Datum: donderdag 6 november 2025
Locatie: Willem II Fabriek in Den Bosch (goed bereikbaar met OV)
Tijd: 10:00 – 16:00

Live event over doelgroepsegmentatie in de vrijetijdssector

Leefstijlvinder Live – meld je nu aan!

Donderdag 6 november 2025 organiseren we de allereerste editie van het Leefstijlvinder Live Event in de inspirerende Willem II Fabriek in ’s-Hertogenbosch. Werk jij als city- of regiomarketeer, beleidsmaker of ondernemer in de vrijetijdssector? Dan wil je hierbij zijn!

Tijdens dit event leer je hoe je met het Leefstijlvinder-model slimme keuzes maakt in beleid, marketing en vrijetijdsaanbod. Of je nu een doorgewinterde kenner bent of nieuwsgierige beginner, je gaat gegarandeerd naar huis met nieuwe inzichten en inspiratie.

Op deze dag presenteren we de nieuwste inzichten uit het Leefstijlvinderonderzoek verblijfsrecreatie van onze partnerbureaus in samenwerking met MarketResponse. Welke voorkeuren hebben de verschillende leefstijlen als ze vakantie vieren in eigen land? En hoe speel je met je organisatie in op de voorkeuren van jouw gekozen leefstijlen?

Angelique Joosten, directeur van recreatiepark De Leistert, maakt met haar team al jaren scherpe keuzes in de bedrijfsvoering. Ze vertelt hoe het kiezen van doelgroepen met de Leefstijlvinder daar een grote rol in speelt. Hoe maak je zulke scherpe keuzes, wat levert het je op en waar kun je tegenaan lopen?

De Leefstijlvinder is hét doelgroepsegmentatiemodel voor de vrijetijdssector. Het model typeert hoe verschillende doelgroepen – de leefstijlen – hun vrije tijd het liefst invullen. Waar hebben ze behoefte aan als ze erop uitgaan? Zijn ze bijvoorbeeld op zoek naar rust of lonkt het avontuur? De leefstijlen verschillen in gedrag, waarden en behoeften. Ken je de leefstijlen goed, dan kun je gericht doelgroepen kiezen. En wie kiest, wordt gekozen.

Wat kun je verwachten?

  • Interactieve workshops: werken met de toolkit Cultuur en Erfgoedbeleving, werken met de toolkit Natuurbeleving, copywriting voor de leefstijlen, bezoekersspreiding met hulp van de Leefstijlvinder, aanbod matchen met leefstijlen
  • Boeiende break-outsessies: Contentstrategie gebaseerd op leefstijlen door Almere Citymarketing, Toekomstbeeld voor winkelstraat De Kamp in Amersfoort, Bezoekersspreiding in Zuid-Kennemerland in relatie tot leefstijlen door Marieke Kuipers van PWN, Contentcreatie met de BSR AI chatbot
  • En natuurlijk: genoeg netwerkmomenten met je collega’s uit de sector!

Vijf redenen om je aan te melden

  • Verrijk je kennis over de verschillende leefstijlen
  • Leer de Leefstijlvinder toepassen in de praktijk
  • Ontmoet vakgenoten
  • Laat je inspireren door interessante cases
  • Doe verfrissende ideeën op

Meld je nu aan

Aanmelden

 

Leefstijlvinder Live wordt mede mogelijk gemaakt door Bureau BUITEN, Bureau voor Ruimte en Vrije Tijd, Insiders, Ginder, Bureau Buhrs, Landelijke Data Alliantie (LDA) en MarketResponse.

Meer informatie?

Neem contact op met Romy Beudeker-Beemsterboer, e-mailadres Romy.Beemsterboer@bureaubuiten.nl

Foto: Kim van Dam