Romy Beemsterboer

Hoe maken de verschillende leefstijlen duurzame keuzes en wat is hun vakantiegedrag?
Hoe duurzaam gedragen mensen zich in hun vrije tijd? Waar letten zij op? Waarom kiezen zij wel of niet voor duurzame(re) opties? En hoe kunnen zij geprikkeld worden tot meer duurzaam gedrag? Dit zijn vragen waar de Toolkit Duurzaamheid van de Leefstijlvinder antwoord op geeft. Bureau BUITEN werkte samen met Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd, Ginder en Insiders in opdracht van MarketingOost aan de uitwerking van een nieuwe toolkit als verdieping op de Leefstijlvinder.
Samen met een begeleidingsgroep werkten we stapsgewijs toe naar deze toolkit. We zijn begonnen met een brainstorm om scherp te krijgen wat we definiëren als duurzaamheid en om keuzes te maken over de afbakening van het onderzoek. Hierna hebben we gezamenlijk met de vier bureaus een vragenlijst opgesteld en heeft MarketResponse deze uitgezet onder hun panel. De resultaten van deze vragenlijst zijn uitgewerkt in de toolkit aan de hand van de volgende drie thema’s: vervoer, verblijf en vermaak.
De toolkit is een waardevol instrument voor beleidsmakers, stakeholders in de toerisme- en vrijetijdssector, en andere belanghebbenden die streven naar een duurzame benadering van recreatie en toerisme. De toolkit biedt waardevolle inzichten en praktische handvatten voor iedereen die duurzaam gedrag tijdens een vakantie in Nederland wil begrijpen en bevorderen. Gezamenlijk streven we naar een duurzamere vrijetijdssector!
Wilt u meer weten over de (totstandkoming van de) Toolkit Duurzaamheid? Of wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen met behulp van de Leefstijlvinder? Neem dan contact op met Romy Beudeker-Beemsterboer via romy.beemsterboer@bureaubuiten.nl of kijk op deze pagina voor meer informatie.