Project

Toerismevisie Twente: visie, strategie en governance

Toerismevisie Twente: visie, strategie en governance

In opdracht van 14 Twentse gemeenten hielp Bureau BUITEN met het opnieuw vormgeven van samenwerking op het gebied van marketing en promotie voor het toeristische merk Twente.

In samenwerking met toeristische ondernemers, toeristische organisaties en Provincie Overijssel kwam er een update van de visie vrijetijdseconomie voor de regio Twente tot stand.

De visie markeert het beginpunt van hernieuwde samenwerking. Het uitgangspunt is dat ondernemers en overheden samen aan het stuur staan. 2016 zal een overgangsjaar zijn waarin ondernemers een prominentere rol op kunnen pakken in de marketing en promotie van Twente als toeristische regio. Hiervoor wordt een platform ‘Gastvrij Twente’ opgericht waarin de Twentse ondernemers vertegenwoordigd zijn. Het platform fungeert als een Raad van Advies en is een antwoord op het signaal van ondernemers dat de regie tot op heden vaak ontbrak en de binding met het toeristisch merk ‘Twente; Landgoed van Nederland’ te beperkt was.

De visie ‘Wij zijn Twente 2016-2020’ is op 26 november 2015 door de portefeuillehouders vrijetijdseconomie vastgesteld en is te vinden op de website van Regio Twente.

Meer informatie?
Vul het contactformulier in of bel ons op 030-2318945.

Neem contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bureau BUITEN
Wittevrouwensingel 100
3514 AM Utrecht, Utrecht